Entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad/huruf-huruf yang tersusun dari nama itu:

1. Nama Muhammad

Jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim kha mim kha dal, maka akan menjadi sebuah seketsa seorang manusia. Sudah sedia maklum bahawa sebaik-baik mahluk / ciptaan yang pernah diciptakan oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan akal mereka, sementara mahluk lain hanyalah haiwan dan planet-planet yang penuh rahsia.



2. Nama Ahmad

Jika kita amati satu-persatu hurufnya maka huruf-huruf itu akan menggambarkan susuk tubuh orang yang sedang melakukan solat, tahukah kita bahwa solat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.

Ahmad Terpisah :


3. Nama Muhammad

Jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk seperti manusia yang sedang sujud dalam solat. Sewaktu solat sujud merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan seluruhnya kepada Sang Pencipta.


Betapa rahsia Tuhan sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahsia-rahsia lain disebalik susuk tubuh, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati 'Habibullah : Muhammad sallallahu alaihi wasallam'.




Sumber :
danish56.blogspot.com